Odvjetnik Bazina

Odvjetnik za potrošačko pravo – Kako do povrata ulaznih i izlaznih naknada?

Odvjetnik za švicarske franke

Kako potrošači mogu do povrata troškova ulaznih i izlaznih naknada koje su im banke neosnovano naplatile? Koja su prava i mogućnosti potrošača?

 

Nastavite čitati kako biste saznali sve potrebne informacije!

 

Što su ulazne i izlazne naknade?

 

Mnogi građani Hrvatske tijekom sklapanja ugovora o kreditu nisu bili svjesni da su platili tzv. ulazne i izlazne naknade koje su banke zaračunavale. Najnovija praksa domaćih i europskih sudova ukazuje na to da su mnoge od tih naknada bile nezakonite, što građanima otvara pravo na povrat plaćenog iznosa, uvećanog za zatezne kamate.

 

  • Ulazna naknada je iznos koji banka naplaćuje prilikom odobravanja kredita (često kao postotak ukupnog iznosa kredita).

 

  • Izlazna naknada se naplaćuje prilikom prijevremene otplate ili zatvaranja kredita.

 

Mnoge banke nisu dovoljno jasno ugovorile te naknade, niti su ih opravdale konkretnim troškovima, što je u suprotnosti s pravima potrošača prema Zakonu o zaštiti potrošača i relevantnoj sudskoj praksi.

Odvjetnik za švicarski franak Zagreb

Što kaže sudska praksa?

Sudovi su na strani potrošača. Presude ističu da:

  • Banka mora jasno i transparentno obrazložiti svrhu i visinu naknade.

 

  • Ako se naknada naplaćuje bez opravdanog temelja, korisnik ima pravo na povrat sredstava s pripadajućim zateznim kamatama.

 

Tko ima pravo na povrat?

 

Pravo na povrat imaju:

  • Potrošači koji su sklopili ugovore o kreditu u kojima su ugovorene naknade za obradu i/ili prijevremenu otplatu kredita.

 

  • Korisnici kredita u eurima, kunama ili drugim valutama – uključujući i stambene, gotovinske i auto kredite.

 

  • Osobe koje su prijevremeno otplatili ili refinancirali kredit.

 

Kako potrošači mogu do svojih preplaćenih naknada?

 

Svi potrošači koji su imali ugovorene naknade u ugovorima o kreditu s bilo koje osnove (stambeni, za kupnju motornog vozila, nenamjenski i slično) imaju pravo tužiti banke pred nadležnim sudovima te osnovano potraživati povrat neosnovano naplaćenih naknada uvećano za pripadajuće zatezne kamate.

 

Slobodno nam se obratite na e-mail (odvjetnik@bazina.hr) ili na telefon (091 177 7704) i informirajte se kako do povrata preplaćenih naknada.

Odvjetnik za švicarski franak

Kako izgleda postupak?

 

  • Potrošač (ili odvjetnik) treba prikupiti:

 

  • Ugovor o kreditu

 

  • Dokaz o uplati spornih naknada

 

  • Odvjetnik podnosi tužbu protiv banke.

 

  • Postupak traje prosječno od 1 do 2 godine, a završava naplatom iznosa temeljem pravomoćne presude.

 

 

Koliki iznos možete ostvariti?

 

Povrat naknada najčešće iznosi od 500 do 3.000 eura, uz zakonske zatezne kamate koje se računaju od dana kada ste naknadu platili.

Odvjetnik za kredite Zagreb

Koliki su troškovi postupka?

 

Trošak ovisi o iznosu spora i uključuje sudske pristojbe i odvjetničku nagradu.


Ako dobijete spor, sve troškove snosi banka. Ako izgubite, snosite vlastite i dio troškova protivne strane

 

Zaključno, potrošači ukoliko žele povrat naplaćenih naknada mogu kontaktirati naš odvjetnički ured kako bismo analizirali ugovor o kreditu i utvrdili da li postoje osnova za povrat naplaćenih naknada i kamata.

 

 

Slobodno nam se obratite na e-mail (odvjetnik@bazina.hr) ili na telefon (091 177 7704) i informirajte se o Vašim pravima vezano za povrat preplaćenih iznosa u švicarskim francima.

 

 

 

 

 

POVRATAK NA OBAVIJESTI