Odvjetnik Bazina

Neimovinska šteta zbog povrede prava osobnosti na dostojanstvo

Vrhovni sud, Revr-312/2011 od 01.06.2011.

Sentenca:

Oštećenik ima pravo zahtijevati naknadu neimovinske štete zbog povrede prava osobnosti na dostojanstvo koja je nastala tijekom radnog odnosa.

 

Tekst:

„Prema odredbi čl. 30. st. 1. ZR poslodavac je dužan zaštiti dostojanstvo radnika za vrijeme obavljanja posla tako da im osigura uvjete rada u kojima neće biti izloženi uznemiravanju ili spolnom uznemiravanju, a prema odredbi st. 2. toga članka dostojanstvo radnika štiti se od uznemiravanja ili spolnog uznemiravanja poslodavca, nadređenih, suradnika i osoba s kojima radnik redovito dolazi u doticaj u obavljanju svojih poslova.

Sukladno zaključivanju sudova iz sadržaja tih, a i drugih odredaba navedenog članka, proizlazi da je u sporu radi zaštite dostojanstva radnika od uznemiravanja ili spolnog uznemiravanja legitimiran poslodavac, a ne njegov radnik od čijeg uznemiravanja ili spolnog uznemiravanja se traži zaštita.

Međutim, predmetnim tužbenim zahtjevima tužiteljica ne traži samo zaštitu od povrede dostojanstva već traži i naknadu neimovinske štete zbog povrede prava osobnosti, a u odnosu na zahtjev za naknadu te štete tuženik je pasivno legitimiran.

Naime, riječ je o šteti pretrpljenoj na radu i u svezi s radom koju je prema odredbi čl. 109. st. 1. ZR poslodavac dužan naknaditi radniku po općim propisima obveznog prava, a prema odredbi čl. 1061. st. 1. Zakona o obveznim odnosima (“Narodne novine”, broj 35/05) za štetu koju zaposlenik u radu ili u svezi s radom prouzroči trećoj osobi odgovara poslodavac kod kojega je radnik radio u trenutku prouzročenja štete, osim ako dokaže da su postojali razlozi koji isključuju odgovornost zaposlenika, a prema odredbi st. 2. toga članka oštećenik ima pravo zahtijevati popravljanje štete i neposredno od zaposlenika ako je štetu prouzročio namjerno.

Trećom osobom u smislu navedene odredbe treba smatrati i drugog radnika kod istog poslodavca kojem je uzrokovana šteta.“

POVRATAK NA OBAVIJESTI